Przejdź do głównej treści

Regulamin sprzedaży

REGULAMIN SPRZEDAŻY
zwany dalej Regulaminem

stan na dzień 18.3.2024 roku

 

I. Informacje ogólne

  1. Sprzedawcą i operatorem sklepu internetowego SANITINO dostępnego pod adresem www.sanitino.pl (zwanego dalej "Sklepem internetowym") jest spółka SANITINO s.r.o., zarejestrowana zgodnie z prawem Republiki Czeskiej, pod numerem rejestrowym 27545423, Tax Id. nr CZ27545423, z siedzibą pod adresem Moravská 1259, Litomyšl-Město, 570 01 Litomyšl, Republika Czeska, dane bankowe: Bank Handlowy w Warszawie Spółka Akcyjna, IBAN: PL54103015080000000823432000, BIC: CITIPLPXXXX (dalej również jako "Sprzedawca" lub "SANITINO").
  2. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy pod adresem e-mail info@sanitino.pl.
  3. SANTINO świadczy na rzeczy Kupujących także usługi gwarancyjne.
  4. Udostępnienie funkcjonalności Sklepu internetowego jest usługą świadczoną drogą elektroniczną, realizowaną przez Sprzedawcę na rzecz Kupujących. Świadczenie usługi odbywa się na podstawie umowy zawieranej między Sprzedawcą a Kupującym. Niniejszy Regulamin składa się na treść Umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującymi.
  5. Kupujący mogą być przedsiębiorcami, przedsiębiorcami na prawach konsumentów lub konsumentami, zgodnie z definicją zawartą w ust. 14 poniżej.
  6. Regulamin określa wzajemne prawa i obowiązki SANITINO, jako Sprzedawcy, z jednej strony, oraz klienta, jako Kupującego, z drugiej strony, w zakresie sprzedaży towarów. Regulamin stanowi integralną część każdej umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego (zwanej dalej "Umową") i tym samym staje się integralną częścią ustaleń umownych między Sprzedawcą a Kupującym.
  7. Kupujący ma możliwość zapoznania się z Regulaminem przed złożeniem zamówienia oraz  późniejszego zapisania lub wydrukowania Regulaminu.
  8. Regulamin lub inne warunki uzgodnione indywidualnie pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym regulują wzajemne stosunki pomiędzy Stronami.
  9. Jeśli jakiekolwiek części niniejszego Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie do Kupującego (Konsumenta) lub Kupującego (Przedsiębiorcy), są one wyraźnie oznaczone jako KONSUMENT lub PRZEDSIĘBIORCA na początku paragrafu lub artykułu. Jeśli paragraf lub artykuł nie jest oznaczony w taki sposób, ma on zastosowanie ogólnie do Kupujących.
  10. Regulamin obowiązuje zawsze w wersji wyświetlanej Kupującemu w trakcie procesu składania zamówienia. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na zakup, który został już dokonany.
  11. Z aktualną wersją Regulaminu można zapoznać się w dowolnym momencie na stronie internetowej w zakładce [Regulamin]. Umowa, dane zamówienia oraz Regulamin w obowiązującym brzmieniu są przesyłane Kupującemu przez Sprzedawcę pocztą elektroniczną po złożeniu zamówienia.
  12. Sprzedawane towary (dalej jako Towary) są przeznaczone do użytku w gospodarstwach domowych lub w obiektach służących hotelarstwu i zwykłemu zakwaterowaniu osób, chyba że Sprzedawca i Kupujący wyraźnie uzgodnili inaczej. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady spowodowane nadmiernym wykorzystaniem towarów do celów komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż określone powyżej.
  13. Towar jest oznaczony nazwą, kodem, nazwą producenta oraz ilustracyjnym przedstawieniem produktu (zdjęcie lub animacja 3D).
  14. Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
  1. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę;
  2. Konsument – osoba fizyczna, która za pośrednictwem zawiera umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Do Konsumentów znajdują zastosowanie przepisy właściwe dla miejsca zwykłego pobytu Konsumenta. W odniesieniu do Konsumentów, których zwykłym miejscem pobytu jest Polska, znajdują zastosowanie przepisy prawa polskiego;
  3. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej, ujawnionego w CEIDG. W zakresie opisanym w niniejszym Regulaminie Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta przysługują uprawnienia przewidziane dla Konsumentów w przepisach z zakresu prawa konsumenckiego;
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ale posiadająca zdolność prawną), która za pośrednictwem Sklepu internetowego korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawiera umowę w ramach prowadzonej  działalności gospodarczej lub zawodowej. Za Przedsiębiorcę w rozumieniu niniejszego Regulaminu nie uważa się Konsumenta ani Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta;
  5. Towar – rzecz ruchoma znajdująca się w ofercie handlowej Sklepu internetowego.

II. Wymagania techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu internetowego, niezbędne jest spełnienie następujących wymagań:
  1. posiadanie urządzenia przekazującego dane teleinformatyczne (komputer, smartfon, tablet, etc.), z zainstalowaną prawidłowo skonfigurowaną, zgodnie z zaleceniami producenta, przeglądarką internetową, umożliwiającą odbieranie strony internetowej Sklepu;
  2. dostęp do sieci Internet;
  3. aktywny adres poczty e-mail;
  4. program do przeglądania plików w formacie PDF.
  1. Dostępność strony internetowej może być zależna od środowiska cyfrowego Kupującego, w tym urządzenia, na którym Kupujący uruchamia dostęp do sieci Internet, posiadanych przez Kupującego pakietów transmisji danych, programów służących do korzystania z Internetu oraz do komunikacji elektronicznej. Sprzedawca nie odpowiada za brak dostępności Strony internetowej wynikający z powyższych przyczyn.
  2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Strony internetowej. Sprzedawca poinformuje Kupującego na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.

III. Prawa własności intelektualnej

  1. Zawartość i struktura strony internetowej Sklepu są chronione prawami autorskimi.
  2. Jeżeli postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa do wszelkich treści udostępnianych na stronie internetowej Sklepu, w szczególności: majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie do utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, licencje w zakresie majątkowych praw autorskich, znaki towarowe w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej oraz inne prawa własności intelektualnej podlegające ochronie prawnej -  przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
  3. Powielanie treści, w szczególności wykorzystywanie umieszczonych na stronie internetowej Sklepu tekstów, jak również ich fragmentów lub zdjęć bez zgody Sprzedawcy jest niedozwolone.
  4. Materiały opublikowane na stronie internetowej Sklepu mogą być kopiowane, przechowywane lub wykorzystywane wyłącznie w celu użytku osobistego (niekomercyjnego). Niedopuszczalne jest jakiekolwiek rozpowszechnianie skopiowanych materiałów, w tym zamieszczanie ich na innych stronach internetowych.
  5. Kopiowanie i wykorzystywanie w celach komercyjnych treści pochodzących ze strony internetowej Sklepu wymaga zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. Przez wykorzystywanie komercyjne rozumie się przede wszystkim rozpowszechnianie w tym: publikowanie, dystrybuowanie, kopiowanie, modyfikowanie materiałów w całości lub w części.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na innych stronach internetowych, do których linki mogą być zamieszczone na stronie internetowej, w szczególności za ich poprawność i aktualność.

IV. Zakres usług świadczonych za pośrednictwem Strony internetowej

  1. Strona internetowa umożliwia Kupującym korzystanie z następujących usług świadczonych drogą elektroniczną:
    1. rejestracja i logowanie do konta Kupującego,
    2. dostęp do konta przez zarejestrowanego Kupującego,
    3. zarządzanie danymi osobowymi podanymi przy rejestracji oraz w trakcie używania konta,
    4. uzyskiwanie informacji o Towarach oferowanych do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego,
    5. dokonywanie zamówień Towarów,
    6. zawieranie Umowy za pośrednictwem Sklepu internetowego,
    7. przechowywanie informacji na temat dokonanych transakcji (zawartych Umów),
    8. dostęp do e-faktur za pośrednictwem zarejestrowanego Konta.
       
  1. Wyrażenie zgody na obowiązywanie Regulaminu następuje podczas rejestracji konta oraz składania zamówienia. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, jest równoznaczna z pełną akceptacją warunków Regulaminu.

V. Zawarcie Umowy

  1. W celu zawarcia Umowy Kupujący powinien:
    1. skompletować zamówienie:
      1. dokonać wyboru Towarów spośród dostępnych w ofercie Sklepu internetowego,
      2. w odniesieniu do wybranych Towarów określić ich liczbę,
      3. kliknąć „Dodaj do koszyka”,
      4. przejść do zakładki Koszyk,
      5. wskazać sposób dostawy spośród dostępnych w Sklepie internetowym,
      6. wskazać sposób płatności spośród dostępnych w Sklepie internetowym;
    1.  
    2. podać dane osobowe lub dane firmowe niezbędne do zawarcia Umowy;
    3. wskazać rodzaj dokumentu księgowego, jaki Kupujący chce otrzymać z tytułu zakupu, tj. fakturę czy paragon; domyślną opcją jest faktura elektroniczna;
    4. wskazać ewentualne uwagi do Zamówienia;
    5. zaznaczyć pole wyboru „Akceptuję warunki regulaminu i polityki prywatności” oraz „Zapoznałem się z moim prawem do odstąpienia od umowy”;
    6. zapoznać się z podsumowaniem Zamówienia obejmującym informacje: dane identyfikujące Sprzedawcę, przedmiot Zamówienia, jednostkową i łączną cenę zamawianych Towarów, w tym koszt dostawy oraz inne koszty, jeśli występują, wybraną metodę płatności, wybrany sposób dostawy, czas i koszt dostawy;
    7. zaakceptować Zamówienie, poprzez kliknięcie w pole wyboru „Zamów i zapłać”.
  1. Po sfinalizowaniu zamówienia Kupujący otrzymuje potwierdzenie zamówienia podsumowujące dane zamówienia pocztą elektroniczną. Wraz z potwierdzeniem zamówienia Kupujący otrzymuje drogą elektroniczną:
  1. dane Sprzedawcy,
  2. istotne elementy zamówienia, w tym numer i przedmiot zamówienia, cenę oraz przewidywany termin realizacji;
  3. ogólne warunki Umowy, w tym treść Regulaminu zapisane na Trwałym nośniku (w postaci pliku PDF);
  4. informacje o sposobie i skutkach odstąpienia od Umowy zawarte w podsumowaniu umowy.

Wskazana wiadomość e-mail jest generowana automatycznie i nie należy jej traktować jako potwierdzenie zawarcia Umowy.

  1. Zamówienia Kupującego nie uznaje się za umowę, ale za ofertę zawarcia Umowy. Zawarcie Umowy zależy od jej potwierdzenia przez SANTINO.
  2. Sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia Kupującego wysyłając odrębną wiadomość e-mail, potwierdzenie wysyłki albo potwierdza w sposób dorozumiany – wysyłając Towar po otrzymaniu zamówienia.
  3. W przypadku, gdy proces płatności jest uruchamiany natychmiast po złożeniu zamówienia i zainicjowaniu odpowiedniej płatności lub przekazaniu przez Sprzedawcę niezbędnych danych do przelewu bankowego, prowadzi to również do przyjęcia zamówienia Kupującego przez Sprzedawcę.
  4. Zamieszczenie portfolio Towarów w Sklepie internetowym nie stanowi oferty ani zapewniania sprzedawcy o właściwościach Towarów. Portfolio Towarów zamieszczone w Sklepie internetowym poczytuje się jedynie za zaproszenie do zawarcia umowy. Informacje o Towarach mają charakter wiążący dla Kupujących z chwilą wysłania przez Kupującego zamówienia.
  5. W przypadku, gdy zamówienie zawiera niekompletne lub nieprawidłowe dane Kupującego, Kupujący zostanie o tym powiadomiony przez Sprzedawcę, zaś złożone zamówienie nie będzie mieć charakteru wiążącego do momentu uzupełnienia lub poprawienia danych.
  6. Jeżeli Sprzedawca z jakiegokolwiek powodu nie jest w stanie lub nie zamierza przyjąć oferty Kupującego, SANITINO bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie trzech (3) dni, poinformuje Kupującego o tym, że Umowa nie zostanie zawarta.

VI. Dostawa i odbiór Towarów

  1. Sprzedawca poinformuje Kupującego w potwierdzeniu zamówienia o przewidywanym terminie wysyłki zamówionych Towarów oraz ich dostarczenia do Kupującego. Standardowy czas przygotowania Towarów do wysyłki wynosi (2) dni robocze od daty przyjęcia przez Sprzedawcę oferty Kupującego lub od daty otrzymania przez SANITINO płatności (w przypadku przelewu bankowego).
  2. W przypadku zgłoszenia dodatkowych wymagań lub wprowadzenia zmian w przedmiocie dostawy z inicjatywy Kupującego, termin dostawy ulega przedłużeniu o okres niezbędny do wprowadzenia tych zmian.
  3. Sprzedawca może dostarczyć towar nawet przed upływem terminu określonego w Umowie na podstawie zawiadomienia Kupującego o wcześniejszej dostawie dokonanego co najmniej 1 dzień roboczy przed datą wcześniejszej dostawy.
  4. Jeżeli Kupujący zamawia kilka rodzajów Towarów o różnych terminach dostawy w ramach jednego zamówienia, Sprzedawca zazwyczaj wysyła całe zamówienie w ramach jednej przesyłki. Termin dostawy jest wówczas ustalany w odniesieniu do Towaru o najdłuższym terminie dostawy. Ten czas dostawy jest zawsze wyraźnie wyświetlany Kupującemu przed dokonaniem zakupu.
  5. Jeśli jednak Towary różnego rodzaju są przechowywane w różnych magazynach, mogą one zostać dostarczone w kilku przesyłkach. Poszczególne przesyłki mogą być dostarczane przez inną firmę transportową w różnych terminach. Sprzedawca poinformuje Kupującego o wysłaniu każdej  przesyłki pocztą elektroniczną.
  6. Szczegółowe informacje o sposobie i cenie wysyłki dostępne są na stronie www.sanitino.pl. Miejsce spełnienia świadczenia oznacza adres dostawy określony w Umowie (wskazany w zamówieniu).
  7. W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności za pobraniem, Kupujący zobowiązany jest również zapewnić zapłatę za towar przy odbiorze towaru.
  8. Jeżeli Kupujący odmówi odbioru przesyłki z powodu uszkodzenia przesyłki i poinformuje o tym Sprzedawcę, Sprzedawca wybierze odpowiednią procedurę i dołoży wszelkich starań, aby dostarczyć nową przesyłkę w odpowiednim czasie.
  9. Koszty dostawy towarów różnią się w zależności od rodzaju Towarów i wybranego rodzaju wysyłki. Całkowita cena dostawy towaru jest zawsze określona w ostatnim kroku zamówienia. Szczegółowe informacje na temat wysyłki towarów są dostępne na stronie www.sanitino.pl.
  10. Za datę dostawy uważa się datę odbioru towaru przez Kupującego.
  11. Firmy kurierskie i transportowe posiadają własne regulacje co do sposobu i terminów realizacji usług dostawy przesyłek oraz ewentualnych reklamacji dotyczących tych usług. Przed wyborem dostawcy warto zapoznać się w tymi regulacjami. 
  12. PRZEDSIĘBIORCA: Przy odbiorze towaru Przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie (niezależnie od sposobu postępowania opisanego w ust. 8 powyżej) sprawdzić opakowanie przesyłki, a w przypadku jego uszkodzenia sporządzić wraz z dostawcą (kierowcą przewoźnika) protokół uszkodzenia opakowania przesyłki. W przypadku, o którym mowa w poprzednim zdaniu, Kupujący - Przedsiębiorca nie odbierze przesyłki i niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Sprzedawcę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nie jest uszkodzone, a Przedsiębiorca odbiera przesyłkę, Przedsiębiorca zobowiązany jest ponadto sprawdzić zawartość przesyłki niezwłocznie po jej odbiorze, a w przypadku stwierdzenia uszkodzeń niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę, nie później jednak niż w terminie siedmiu (7) dni roboczych od dnia odbioru przesyłki. Jeśli Przedsiębiorca nie poinformuje Sprzedawcy zgodnie z warunkami opisanymi w niniejszym ustępie, Przedsiębiorca nie może żądać gwarancji, ani odszkodowania za szkody i traci prawo do odstąpienia od Umowy z powodu błędu.

VII. Warunki płatności

  1. Ceny Towarów podane w Sklepie internetowym (zwane dalej "Ceną zakupu") zawierają podatek od towarów i usług. Cena zawsze odnosi się do wyświetlanego i opisanego Towaru i nie obejmuje żadnych powiązanych dekoracji, akcesoriów ani świadczeń. SANITINO zastrzega sobie prawo do zmiany cen w dowolnym momencie. Dla Kupującego decydująca jest Cena określona dla Towaru w momencie wysłania zamówienia.
  2. Cena towaru nie obejmuje kosztu wysyłki. Koszty wysyłki i innych usług wybranych przez Kupującego są naliczane oddzielnie. Jednakże całkowita cena dostawy towarów jest zawsze określona w ostatnim kroku zamówienia. Szczegółowe informacje na temat rodzajów i cen wysyłki towarów dostępne są na stronie www.sanitino.pl.
  3. Za Towar można zapłacić:
     
    1. Za pobraniem przy odbiorze zamówionego Towaru od przewoźnika. Kupujący przekazuje kwotę (cenę towaru + koszty wysyłki + opłatę za pobranie) kierowcy firmy przewozowej, który zobowiązany jest wydać Kupującemu potwierdzenie zapłaty. Sprzedawca prześle Kupującemu paragon fiskalny (fakturę) pocztą elektroniczną;
    2. Przelewem bankowym na konto Sprzedawcę. Sprzedawca prześle Kupującemu fakturę zaliczkową za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeżeli Kupujący nie zapłaci faktury zaliczkowej w terminie czternastu (14) dni od daty jej wystawienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy i anulowania zamówienia;
    3. Płatność online za pośrednictwem bramki płatniczej. Po sparowaniu przez system Sprzedawca płatności Kupującego z zamówieniem, Sprzedawca prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania płatności.
       
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zażądania od Kupującego, w wyjątkowych przypadkach i w odniesieniu do towarów niestandardowych (tj. towarów, w przypadku których nie podano informacji "x sztuk w magazynie"), zaliczki w wysokości od 30 do 100% ceny zakupu Towarów.  Zaliczka może nie podlegać zwrotowi w przypadkach, gdy Kupującemu - Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, Sprzedawca nie ponosi winy za niewykonanie lub rozwiązanie Umowy, a Kupujący został o tym poinformowany przed dokonaniem odpowiedniej płatności. Wysokość zaliczki określa Sprzedawca, a w przypadku braku należytej zapłaty przez Kupującego w terminie czternastu (14) dni od daty wystawienia faktury zaliczkowej, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy.
  5. Sprzedawca podaje ceny w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Towaru obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowana w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do dnia wprowadzenia obniżki.
  6. W przypadku, gdy Kupujący zażąda zwrotu podatku VAT za eksport poza UE, Sprzedający ma prawo pobrać za tę usługę indywidualną opłatę administracyjną. Kupujący zostanie poinformowany z wyprzedzeniem o jej wysokości.

VIII. Nabycie prawa własności i przejście ryzyka uszkodzenia Towarów

  1. Prawo własności towarów przechodzi na Kupującego z chwilą uiszczenia przez niego Ceny zakupu i wszystkich związanych z Umową kosztów. Do momentu pełnej zapłaty Ceny zakupu i wszystkich związanych z Umową kosztów, zamówione Towary pozostają wyłączną własnością Sprzedawcy. Jakakolwiek odsprzedaż przed dokonaniem pełnej zapłaty jest niedozwolona.
  2. Do momentu pełnej zapłaty Kupujący ponosi pod każdym względem pełne ryzyko związane z Towarami powierzonymi mu przed zapłatą Ceny zakupu, w szczególności ryzyko przypadkowej utraty, przypadkowego uszkodzenia i przypadkowego pogorszenia jakości.
  3. KONSUMENT: Ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą, gdy Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w fizyczne posiadanie Towaru. Jeżeli Konsument zawarł umowę przewozu z innym przewoźnikiem, nie korzystając z wyboru zaproponowanego przez Sprzedawcy, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty i przypadkowego uszkodzenia towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania towaru spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub instytucji wyznaczonej do wykonania przewozu.
  4. PRZEDSIĘBIORCA: Jeżeli Sprzedawca ma wysłać towar do Przedsiębiorcy za pośrednictwem uzgodnionego przewoźnika, towar uważa się za wydany Przedsiębiorcy z chwilą przekazania go pierwszemu przewoźnikowi w celu wysyłki do Kupującego.

IX. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady, rękojmia i zgłaszanie reklamacji przez Kupującego

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego za zapewnienie, że w momencie odbioru Towar nie posiada wad oraz że posiada uzgodnione właściwości.
  2. Sprzedawca ponosi względem Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową sprzedaży, na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta i opisanych w niniejszym rozdziale poniżej. Względem Kupujących będących Przedsiębiorcami Sprzedawca odpowiada za wady Towaru, na podstawie przepisów o rękojmi zawartych w Kodeksie cywilnym.
  3. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  1. Ponadto, aby Towar został uznany za zgodny z Umową musi on:
    1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towarów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Kupujący może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
  1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
  2. przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
  3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Kupującego o zawarciu Umowy,
  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Kupujący może rozsądnie oczekiwać;
  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Kupującemu przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową, jeżeli Kupujący, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
     
    1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Kupującego wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.

W przypadku jeśli Towar wymaga profesjonalnego montażu, a Kupujący takiego montażu nie zapewni, późniejsze zgłoszenie wad spowodowanych niefachowym montażem nie będzie uznawane. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności m.in. za wady towaru spowodowane niefachową obsługą lub montażem przez Kupującego.

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia Kupującemu i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  2. Termin przedawnienia roszczeń Konsumentów z tytułu niezgodności Towaru z umowa wynosi 6 lat i kończy się z końcem roku kalendarzowego,  w którym powstała podstawa roszczenia.
  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może:
    1. żądać naprawy Towaru,
    2. żądać wymiany Towaru,
    3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  1. Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru, gdy Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  2. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności Towaru z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupujący, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  4. Kupujący jest zobowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar od Kupującego na swój koszt.
  5. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  6. Prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od Umowy przysługuje Kupującemu w przypadku, gdy:
    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową na podstawie ust. 9 powyżej,
    2. Sprzedawca nie doprowadził do zgodności Towaru z Umową zgodnie z ust. 12-14 powyżej,
    3. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
    4. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanych w ust. 9 pkt 1 i 2 powyżej,
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
  1. W przypadku złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny - obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  2. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
  3. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Kupującemu, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
  4. W razie odstąpienia od umowy Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  6. Prawa wynikające z wadliwego wykonania nie mają zastosowania do zużycia Towarów spowodowanego ich zwykłym użytkowaniem, nieodpowiednim traktowaniem, warunkami pogodowymi, nieprofesjonalnym obchodzeniem się, celowym uszkodzeniem lub wadami, o których Kupujący został powiadomiony na piśmie w Umowie lub w inny odpowiedni sposób lub o których Kupujący wiedział przed przejęciem towarów. Zwykła różnica w kolorze lub strukturze materiałów naturalnych (np. drewna), materiałów sztucznych lub powierzchni malowanych nie stanowi wady towaru. W odniesieniu do rzeczy sprzedawanych po niższej cenie (zwykle oznaczanej w sklepie internetowym jako "druga jakość") Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę, dla której uzgodniono niższą cenę, oraz za wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia towaru w momencie jego odbioru przez Kupującego.
  7. Kupujący ma obowiązek zgłosić wady towaru po ich wykryciu za pośrednictwem poczty elektronicznej (formularz reklamacyjny, który można wykorzystać, można pobrać tutaj) wysłanej na następujący adres e-mail: info@sanitino.pl. Kupujący zobowiązany jest udowodnić Sprzedawcy, że nabył od niego Towar; może to nastąpić w szczególności poprzez przedłożenie oryginału lub kopii faktury i przesłanie jej wraz z pisemną reklamacją lub poprzez przedłożenie jej do wglądu w przypadku składania reklamacji osobiście w siedzibie Sprzedawcy. Okazanie paragonu lub faktury nie jest jednak wymagane. Kupujący może wykazać dokonanie zakupu również w inny sposób.
  8. Jeżeli informacje zawarte w Reklamacji będą niewystarczające, Sprzedawca niezwłocznie wystąpi o ich uzupełnienie i/lub o dostarczenie reklamowanego Towaru, przy czym może to spowodować przedłużenie czasu rozpatrywania Reklamacji.
  9. Sprzedawca przekazuje odpowiedź na Reklamację na piśmie lub na Trwałym nośniku, tj. po zgłoszeniu przez Kupującego wad Towaru zgodnie z ustępem poprzedzającym, Sprzedawca wystawi protokół reklamacyjny, w którym pisemnie potwierdzi Kupującemu moment skorzystania przez Kupującego z przysługującego mu uprawnienia, jak również poinformuje Kupującego o czasie trwania procesu reklamacyjnego. W przypadku, gdy Kupujący zgłosi wady towaru osobiście w punkcie dystrybucyjnym wskazanym w poprzednim ustępie niniejszym Regulaminie, Sprzedawca przekaże Kupującemu protokół reklamacyjny niezwłocznie po zgłoszeniu przez Kupującego wad towaru; w pozostałych przypadkach Sprzedawca dostarczy protokół reklamacyjny na adres e-mail wskazany przez Kupującego w procesie wysyłania zamówienia lub w inny sposób, jeśli Kupujący zażąda tego przy zgłaszaniu reklamacji.
  10. W przypadku, gdy Kupujący zgłosi wady towaru w sposób inny niż osobiście w punkcie dystrybucyjnym, o którym mowa powyżej, a roszczenie reklamacyjne okaże się zasadne, koszty przesyłki reklamowanego towaru ponosi Sprzedawca. Jeżeli jednak Kupujący wybierze inny niż najtańszy sposób wysyłki, Sprzedawca zwróci Kupującemu jedynie koszty wysyłki reklamowanego towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy. W przypadku braku rzeczywistej wady, wszystkie koszty przesyłki reklamowanego towaru ponosi Kupujący.
  11. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Polski prawa, a w szczególności ustawy o prawach konsumenta.
  12. Opisane w niniejszym Rozdziale uprawnienia odnoszące się do Konsumenta przysługują także Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.

X. Pouczenie dla Konsumenta i odstąpienie od Umowy przez Konsumenta

KONSUMENT: TREŚĆ CAŁEGO ROZDZIAŁU DOTYCZY WYŁĄCZNIE KONSUMENTA ORAZ PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA

  1. Informacje dla Konsumentów można znaleźć na Stronie internetowej w sekcji "Przydatne informacje" pod linkiem "Informacje dla Kupujących (Konsumentów)". Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Kupującemu będącemu Przedsiębiorcą. Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy wraz ze wzorem oświadczenia o odstąpieniu jest przekazywane Kupującemu (Konsumentowi) również podczas zawarcia Umowy.
  2. Zgodnie ze swoimi ustawowymi obowiązkami Sprzedawca informuje Kupującego (Konsumenta), że ma on prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w terminie czternastu (14) dni. W przypadku odstąpienia Umowę uważa się za niezawartą.
  3. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rozpoczyna się:
  1. w odniesieniu do Umów, w wykonaniu których Sprzedawca wydaje Kupującemu (Konsumentowi) Towar i jest zobowiązany do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Towar został objęty w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
  2. w odniesieniu do Umów obejmujących wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od dnia, w którym doszło do objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części;
  3. w odniesieniu do Umów polegających na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony - od dnia, w którym doszło do objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
  4. dla pozostałych Umów - od dnia zawarcia Umowy.
  1. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy uważa się za zachowany w przypadku wysłania oświadczenia przed jego upływem, tj. wysłania wiadomości e-mail lub nadania przesyłki poleconej.
  2. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Kupujący (Konsument) musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Konsument może to zrobić w szczególności za pomocą pisma wysłanego za pośrednictwem operatora pocztowego na adres SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Republika Czeska lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: info@sanitino.pl. Sprzedawca zaleca Kupującemu (Konsumentowi) skorzystanie z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który jest dostępny do pobrania pod następującym linkiem: "Wzór formularza odstąpienia od Umowy". Wzór formularza stanowi ponadto załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Kupujący (Konsument) nie jest jednak zobowiązany do skorzystania z tego wzoru formularza.
  4. Kupujący (Konsument) ma obowiązek zwrócić towar, którego dotyczy odstąpienie, na adres siedziby Sprzedawcy, tj. SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Republika Czeska, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia, w którym Kupujący (Konsument) poinformował Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy. Kupujący (Konsument) ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy. Towar nie może być wysłany do Sprzedawcy za pobraniem – w takim przypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia Towaru dostarczonego w ten sposób. W przypadku, gdy Sprzedawca zaproponuje, że odbierze od Kupującego (Konsumenta) zwracany Towar, Kupujący (Konsument) zobowiązany jest do wydania Towaru w terminie uzgodnionym ze Sprzedawcą.
  5. W odniesieniu do Przedsiębiorców na prawach Konsumenta, Sprzedawca dokonuje weryfikacji przysługującego tej osobie prawa do odstąpienia od Umowy. Weryfikacja odbywa się poprzez sprawdzenie, czy zawarta Umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, co w szczególności odbywa się poprzez analizę kodów PKD wskazanych we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) Kupującego. W przypadku uznania, że Umowa zawarta przez osobę prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą w Sklepie internetowym miała dla tej osoby charakter zawodowy, Sprzedawca niezwłocznie informuje składającego oświadczenie, iż w związku z zawodowym charakterem zawartej Umowy, nie przysługuje prawo do odstąpienia, a zatem złożone oświadczenie o odstąpieniu od Umowy nie wywołuje skutków prawnych. Jeżeli wraz oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy dokonano fizycznego zwrotu Towaru, Towar ten zostanie odesłany na koszt osoby składającej oświadczenie i na dane adresowe uprzednio podane w Zamówieniu. Odpowiedź Sprzedawcy zostanie udzielona przy użyciu takiego samego sposobu jakiego użyła osoba składająca oświadczenie.
  6. Kupujący (Konsument) ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z Towaru w sposób wykraczający poza zakres niezbędny do stwierdzenia charakteru i podstawowych cech Towaru.
  7. Sprzedawca obniży wysokość zwracanej Kupującemu (Konsumentowi) ceny Towaru w części, w jakiej wartość Towaru uległa zmniejszeniu na skutek korzystania z Towaru przez Kupującego (Konsumenta) w sposób wykraczający poza zakres niezbędny do stwierdzenia charakteru i podstawowych cech Towaru. Jeśli w wyniku takiego korzystania Towar nie nadaje się do użycia zgodnie z jego przeznaczeniem, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy zwrotu płatności na rzecz Kupującego (Konsumenta) i odesłania Kupującemu (Konsumentowi) Towaru z powrotem.
  8. Zaleca się, aby Kupujący (Konsument) odpowiednio zapoznał się z warunkami wybranego przewoźnika, w szczególności przestrzegał warunków pakowania przesyłki, a tym samym wysłał towar do Sprzedawcy w opakowaniu odpowiednim do wysyłki, aby zapobiec uszkodzeniu towaru podczas wysyłki.
  9. Jeżeli Kupujący (Konsument) odstąpi od Umowy w terminie, Sprzedawca zwróci Kupującemu, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym SANITINO zostało poinformowane o decyzji Kupującego (Konsumenta) o odstąpieniu od Umowy, wszystkich płatności, w tym kosztów pierwotnej dostawy towarów (ale nie kosztów zwrotu Towarów do Sprzedawcy) przyjętych od Kupującego (Konsumenta) na podstawie Umowy, przy czym Sprzedawca użyje tych samych środków płatniczych do zwrotu środków, jakie zostały użyte przez Kupującego (Konsumenta) do pierwotnej transakcji. Niezależnie od powyższego, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów pierwotnej dostawy, jeżeli Kupujący (Konsument) wyraźnie wybrał rodzaj dostawy inny niż najtańszy rodzaj standardowej dostawy oferowanej przez Sprzedawcę. Sprzedawca zwróci Kupującemu (Konsumentowi) otrzymane środki pieniężne w inny sposób tylko wtedy, gdy Kupujący (Konsument) wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu i pod warunkiem, że Konsument nie poniesie z tego tytułu żadnych opłat.
  10. SANITINO może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru lub do czasu udowodnienia przez Konsumenta, że Towar został odesłany do SANITINO (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
  11. W chwili odstąpienia przez Kupującego (Konsumenta) od Umowy wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Kupującego (Konsumenta), jeżeli na ich podstawie świadczenie jest realizowane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Kupujący (Konsument)  nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca poinformuje tę osobę o odstąpieniu przez Kupującego (Konsumenta) od Umowy.
  12. Kupujący (Konsument) nie będzie obciążany przez Sprzedawcę żadnymi dodatkowymi opłatami w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość.
  13. Umowa zawarta w Sklepie internetowym jest wysyłana na adres e-mail podany przez Kupującego (Konsumenta), a następnie jest przechowywana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i może zostać ponownie wysłana do Kupującego (Konsumenta) na jego żądanie.
  14. Prawo odstąpienia nie dotyczy Umów na dostawę towarów, które zostały wykonane według specyfikacji Konsumenta lub wyraźnie spersonalizowane, od Umowy na dostawę towarów, które mogą ulec szybkiemu zepsuciu lub przeterminowaniu, jak również towarów, które zostały nierozłącznie zmieszane z innymi towarami po dostawie, oraz od Umowy na dostawę zapieczętowanych towarów, które Konsument rozpieczętował i których nie można zwrócić ze względów higienicznych.
  15. Niniejsze pouczenie o prawie do odstąpienia od Umowy jest przesyłane Kupującemu przy zawarciu Umowy.

XI. Pozasądowe metody rozstrzygania sporów konsumenckich

  1. Działając na podstawie art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
  2. Sprzedawca nie jest zobowiązany ani chętny do udziału w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją arbitrażową ds. konsumentów.

XII. Newsletter

  1. Sprzedawca oferuje Kupującym usługę świadczoną drogą elektroniczną, polegającą na wysyłce Newslettera.
  2. Usługa Newsletter polega na nieodpłatnym przesyłaniu przez Sprzedawcę na wskazany przez Kupującego adres e-mail informacji zawierających treści o tematyce związanej z działalnością Sprzedawcy, w tym informacje handlowe, informacje o ofertach specjalnych i rabatach Sprzedawcy.
  3. Kupujący może zasubskrybować usługę Newsletter za pośrednictwem Strony internetowej. Subskrypcja Newslettera jest równoznaczna z udzieleniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z otrzymywaniem Newslettera.
  4. Elementy graficzne i treści wiadomości przesyłanych w ramach usługi Newsletter stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych lub innych praw przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim i podlegają ochronie prawnej. Powielanie lub wykorzystywanie tych treści w sposób inny niż dla użytku osobistego może zostać uznane za naruszenie praw przysługujących tym osobom.
  5. Przy wysyłce Newslettera Sprzedawca może korzystać z usług podmiotów trzecich (podwykonawców).
  6. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.
  7. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter, poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy na adres e-mail wskazany na Stronie internetowej.
  8. Z chwilą rezygnacji lub wypisania z usługi Newslettera Sprzedawca zaprzestaje przesyłania do Kupującego wiadomości zawierających Newsletter.
  9. Kupujący może w każdej chwili ponownie dokonać subskrypcji usługi Newslettera.

XIII. Dane osobowe

  1. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Kupujących będących osobami fizycznymi oraz osób działających w imieniu Kupujących, z którymi Sprzedawca kontaktuje się w ramach zawierania Umów.
  2. Informacje o sposobie przetwarzania danych osobowych przez SANITINO dostępne są na stronie www.sanitino.pl w sekcji "Przydatne informacje" pod linkiem "Polityka prywatności".

XIV. Postanowienia przejściowe i końcowe

  1. Sprzedawca nie jest związany kodeksem dobrych praktyk.
  2. PRZEDSIĘBIORCA: Jeśli jesteś Przedsiębiorcą, Umowa jest regulowana i interpretowana zgodnie z prawem czeskim, a spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd w Republice Czeskiej.
  3. KONSUMENT: W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski.
  4. Kupujący nie może bez zgody Sprzedawcy przenieść wierzytelności przysługującej mu wobec Sprzedawcy wynikającej z niniejszej Umowy na osobę trzecią.
  5. Kupujący zgadza się, że jego adres e-mail podany w zamówieniu będzie używany do komunikacji z Kupującym.
  6. Szczególne ustalenia uzgodnione z Kupującym mają pierwszeństwo przed tymi postanowieniami Regulaminu, które byłyby z nimi sprzeczne.
  7. Jeżeli którakolwiek z klauzul Regulaminu zostanie uznana za nieważną, taka nieważność nie będzie miała zastosowania do pozostałych klauzul.
  8. Wszelkie Reklamacje dotyczące działania Sklepu internetowego mogą być zgłaszane na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w Rozdziale I.2 Regulaminu. Zgłoszenia te będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.

 

Załączniki:

- Załącznik nr 1Formularz odstąpienia od umowy

Do góry